lördag 20 september 2008

Tristan och Isolde - gammal text med anor av damm

En av alla de böcker som måste genomlidas i min svenskkurs är "Tristan och Isolde", en känd kärlekshistoria där man egentligen nöjer sig med att veta ungefär hur det gick till, själva tragedin dvs. Näpp, 140 sidor måste betas igenom.

Snackade igår om kulturens många sidor, och hur jag inte lyckats falla för läsning. Idag satte jag mig ner och intalade mig själv att nu ska jag läsa femtio sidor ur "Tristan och Isolde" så är det överstökat. Jag svimmade av tristess efter fyra bokstäver och vaknade upp först för fem minuter sedan.

För den bästa digitalkameran i världen finns det inget utrymme i min nya miljö, som är lika igendammad som en dammsugare från Delicato. Torr som fnöske.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: