söndag 7 september 2008

Att minnas utan digitala bilder, facebook fyller en viss funktion

Till en början var jag mycket skeptisk till det här med facebook. Man kan knappast säga att jag toppar listan över mest sociala personer, trots att jag på min senaste skola var skolfotograf och alla visste vem jag var.

Men så fick jag för mig att starta ett facebook konto, och då har det gått upp för mig att man praktiskt taget kan återfinna ett helt liv av vänner. Till en början hittade jag gamla godingar från lågstadiet, och sedan också från dagis. Min bästa vän på dagis var det förmodligen tio år jag träffade senast och hon bor i Norge nu. den potentiella chansen att jag någonsin stöter på henne igen är ungefär lika stor som den att jag stöter på mina vänner från det Slovakien jag just flyttade ifrån igen - kanske inte särskilt stor. Facebook var en lyckad idé, det måste erkännas.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: