tisdag 9 september 2008

Långdistanslöpning kräver en enorm självdisciplin

Som ni märker har jag på senaste tiden börjat blogga om lite grejer som inte direkt har någonting att göra med digitalkameror. Detta har jag gjort för att jag inte driver någon direkt personlig blogg och jag har känt ett behov att få uttrycka mig om lite annat också.

Glöm dock för all del inte att bloggen redan är fullspäckad av diverse tester, guider och tips om hur du får tag på den bästa digitalkameran.

I min nya klass finns det två långdistanslöpare som förmodligen ligger lite över min kapacitet vad gäller explosivitet och uthållighet. På min förra skola var jag överlägset bäst på hela skolan när det gällde denna krävande gren, vilket kanske gjorde att jag inte fick så jättebra träning när vi sprang i skollaget, då jag inte hade någon att tävla mot.

Nu är det annorlunda däremot. Efter en tuff uppvärmning körde vi idag upp och ner en mördarbacke. Att backen var gräsmark gjorde saken ännu svårare, då det regnade för fullt och leran blev mycket hal. En och en startade vi. Den andra gången vi skulle uppför startade jag först, och genom att ta ut mig fullständigt lyckades jag hålla mina vänner bakom mig. På vägen ner, dock, så fick jag förbannat ont i bakre övre delen av båda låren. Jag misstänker sendrag. I vilket fall var det fullkomligt omöjligt att låta musklerna koppla av.

Eftersom jag har låg smärt-tolerans vad gäller smärtor jag inte är van vid blev jag illamående. Därför var jag tvungen att vänta ett bra tag längst ner innan jag kunde börja, vilket naturligtvis fick mig att verka sämst, då jag en minut efter mina vänner kom pustande upp. Har övervägt om det faktum att jag fortfarande är lite förkyld och inte sprungit på en vecka kan ha spelat en roll i mitt oväntade illamående, eller om jag helt enkelt blev så trött så att jag mådde dåligt.

Hoppas innerligt att smärtan och illamåendet inte blir lika allvarligt nästa gång så jag orkar hålla tempot. Man vill ju inte gärna verka sämst, eller hur?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: