söndag 7 september 2008

Att inte kunna läsa vid sjutton, för sjutton...

Jag har nyligen gjort en fasansfull upptäckt. Jag kan inte läsa längre. Jag lade mig idag och försökte läsa boken "About a Boy" (sv. Om en Pojke). Jag körde fast direkt. När jag såg på orden blev de helt suddiga, och till slut var de bara en stor klump, sen svimmade jag. Jättekonstigt, är bokstäverna för små?

Jag har inga problem med synen. Det är bara att det att när det kommer för mycket ord på en gång blir jag trött och somnar. Jag har försökt alla trick; sitta och läsa, stå och läsa samt läsa samtidigt som jag står på händerna. Jag har somnat varje gång (när jag stod på händerna gjorde det ont att somna). Nej, min stora hobby på sistone har varit digitalfotografi, och allt jag ser att läsa är när jag läser om den bästa digitalkameran i ett sprillans nytt test. Knäppt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: