söndag 14 september 2008

Facebook en plats där man samlar ett livsverk

Jag har nu efter en dryg vecka ca 100 vänner på "fantastiska facebook". Så många vänner har jag inte ens i fantasin, hade jag sagt för en månad sedan. Nej, man har samlat ihop ett helt 17-årigt liv av vänner. Bland annat min dagis-kompis som jag träffade senast för ungefär 10 år sedan lyckades jag hitta på facebook.

Vad som däremot inte är lika fantastisk är att facebook rapporterar om varenda liten grej och jag har underligt nog inte lyckats lista ut hur man ändrar på det. Varje gång någon vän har lagt till mig, bekräftat mig, skrivit i min gästbok, sänt mig ett meddelande eller tappat en penna på golvet så skickas det till min Gmail, till vilken jag också tar emot viktiga meddelanden om till exempel länkbyten, domännamn-räkningar osv.

Aja, man ska vara glad så länge man får dessa meddelanden för snart tar väl vännerna slut. Kanske skulle man också börja lägga upp bilder, och därmed får ju gamla sony, den bästa digitalkameran i världen, plockas ner från hyllan och dammas av. Det börjar bli så dags nu.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: