torsdag 4 september 2008

Skolfotograferna tjänar på de som slarvar

Idag erhöll vi våra skolfoton i skolan. Detta innebär ett vitt kuvert innehållande ett klassfoto, samt individuella bilder i alla former och storlekar. Dessa bilder är av fin kvalite, och väljer man att skicka tillbaka dem är det nästan sorgligt att gå med vetskapen att de kommer kastas bort.

Nej, samtidigt som skolfotograferna räknar med att förhoppningsvis ett större antal köper bilderna, hoppas de också kunna inkassera lite extra från de som helt enkelt glömmer att skeppa tillbaka korten innan bestämd tid (vilken är sju dagar efter det att man erhållit bilderna).

Själv brukar jag inte köpa skolfoton. De kostar skjortan och det är lika enkelt att bara ta sin sony digitalkamera, som ju är den bästa digitalkameran för detta ändamål (enkel, smidig och lätt) och ta en bild av sig själv om nu farmor eller mormor nödvändigtvis måste ha en. Det är väl klassfotot som ligger högst på intresseskalan, men eventuellt är det väl så att jag efter tre år i ett av Sveriges tuffaste gymnasieprogram helst vill glömma hela alltet inkluderande de klasskamrater jag nu just lärt känna. Man vet inte. Men i år blir det nog inga bilder för min del. Kommentera gärna detta inlägg och påminn mig om att jag måste skicka tillbaks dem.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: