måndag 1 september 2008

Räkna aldrig ut årsavgifter - man mår inte bra av det

En av uppgifterna för mig som skribent på den här bloggen är att guida den intresserade till en både bra och billig digitalkamera. Priser har betydelse här och därför tänkte jag idag diskutera kaffe.

Där jag för tillfälligt går och studerar kostar det fem kronor för en kaffe. Man kan också köpa ett så kallat kaffekort, där man får 10 kaffe för 30 kronor.

Själv skulle jag knappast kalla mig själv kaffeberoende...men en lunch utan kaffe står jag inte ut med. Ok, det där lät lite konstigt, glöm det. I vilket fall, en kaffe om dagen i en månad blir då ca 60 kronor totalt om man tänker sig fyra veckor. Och på ett år blir det ca 540 kr, om man tänker att det är 180 dagar på ett skolår. 540 kronor? Vänta nu? Är inte det ganska mycket?

Hur mycket kan du inte få för 540 kr? Du kan få ett par riktiga gourmet-middager på restaurant, det betalar två hemsideräkningar på ett år, och du kan köpa mängder av kläder.

Nej, årsavgifter är inget vidare. Särskilt inte om du röker, då kommer du få lunginflammation av svår ångest om du skulle få för dig att räkna ut vad cigaretterna kostar dig på ett år.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: