söndag 12 oktober 2008

Ut och övningskör med dig, pojkslyngel!

Någon bilfantast har jag aldrig varit. Jag hade leksaksbilar som liten men inte lekte jag med dem. Nu har jag kommit upp i den åldern då det är högaktuellt att börja övningsköra, motivationen är dålig. Så ock förkunskaperna. Idag satte jag mig för första gången (jajamen, har aldrig hänt förut) bakom ratten i en bil för att lära mig grunderna med min fader.

Det viktigaste i början är tydligen fötternas känsla och koordination. Vid start ska gasen ner samtidigt som växeln ska upp, och det ska göras elegant, annars blir det en väldigt stötig start. Jag gjorde det inte elegant, och starten blev väldigt stötig, och bilen fick motorstopp. "Håll kvar växeln, släpp den inte" sa min fader trettiofyra gånger om man bara räknar de första fem minutrarna.

Sen kan jag ju inga vägskyltar. Jag fick ett litet häfte med förklaringar av far för ett tag sedan, det tjänar nu som bokmärke.

Idag har jag också skapat back-ups för bilder, inte bara dem tagna med min sony, utan också av min systers HP och min pappas (jag har glömt). Vilken som är den bästa digitalkameran är det ingen tvekan om, vilken som tar de största bilderna är det heller ingen tvekan om och det krävdes åtskilliga CD-skivor för de runt 11000 bilder som skulle sparas. Det var en process, det vill jag lova.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: