fredag 10 oktober 2008

Någon som spelar gitarr? Någon som är bra?

Ögonen mina landade just på min fina akustiska gitarr. Det gör mig ledsen att tänka på hur alldeles för lite jag spelar på det fina instrumentet. Jag spelar desto oftare på pianot, och det känns orättvist på något sätt.

Anledningen är förmodligen att jag inte är särskilt bra på att spela gitarr. Jag kan bara ett antal ackord, ni vet, sådana som räcker till att spela "Love is all around" ungefär, kanske något snäppet mer avancerat. När man skapar film som jag nu försöker göra till ett skolarbete behöver man inte bara digitalt material som kan tittas på utan också hörbart material - musiken. Vore kul om man kunde spela så pass bra så man kunde spela in något eget.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: