lördag 11 oktober 2008

Datorn ger upp - och katastrofen är ett faktum

Idag är sorg. Allt som är glädje har med ens glömts bort. Min dator har gått sönder. Visst, det är fortfarande mer än ett år kvar på garantin, visst, det finns väl en potentiell chans att den kan räddas, men ack om den inte kan det. På min dator finns ju allt. Framför allt finns ju alla bilder där. Nästan allt som någonsin tagits med min sony digitalkamera, det vill säga närmare 9000 bilder finns där, och de allra flesta av dem bara där.

Det är en av katastroferna. Sen finns ju mitt stora hemsideprojekt där, mitt musikarrangemang som jag arbetar med, all musik jag någonsin skapat på Finale 2008 (och det har inte tagit lite tid), alla mina filmskapelser (ni som har följt den här bloggen begriper vilket hugg i hjärtat det vore att förlora dem).

Jag kom mig inte ens för att följa fotbollssammandrabbningen mellan Sverige och Portugal fullt ut, som jag hade planerat. Jag bara låg på sängen med tom blick.

Vad var det som hände? Jo, som jag lovat i gårdagens inlägg hade jag tänkt lägga upp lite bilder på ansiktsboken. Jag blir tvungen att gå igenom ett ActiveX kontroll, och gör det. Sedan dör skärmen. Var jag än trycker händer inget. Detta har hänt förut så jag bara suckar och stänger av datorn manuellt. Sätter sedan på den igen, men allt startar inte. Den tar sats, men efter ett par sekunder slutar den boota. Skärmen blir aldrig något annat än svart.

Detta är en svart dag och som tur är är det vampyrfilmskväll på tvåan (tror det är där). Den bästa med Gary Oldman börjar klockan fem i tolv. Jag känner att jag behöver den nu.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: