tisdag 7 oktober 2008

Sova är väl överskattat...

När man är ute och reser får man i regel inte särskilt mycket sömn. Snittet brukar ligga någonstans runt fem timmar per natt. Därför är det ju extra bra de gånger man har lov veckan efter sin resa så man kan ta igen sig. Jag har inte lov och är alldeles utmattad (och klockan är bara halv tio).

Jag är dock inte den som gärna sover mer än jag behöver, men gärna när jag vill. Jag brukar snitta runt åtta timmar per dag om man räknar hela veckan (six timmar per natt när morgondagen är en vardag och tretton timmar per natt när morgondagen är en helg). Lite snabb matte ger dig totalt 56 timmar, vilket blir åtta timmar per dag på en vecka.

I övrigt väntar ett vansinnesprojekt i historia, innebärande en 25-minuters presentation där antika greklands olika politiska system ska jämföras. Jag hade tänkt mig att större delen av presentationen ska bestå av en film skapad i Adobe Premiere Pro, med material från en videokamera som jag hoppas min arbetskollega har. Förhoppningsvis blir det den bästa presentationen och kanske får sony vara med på ett hörn.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: