tisdag 14 oktober 2008

Någon naturfotograf blir det aldrig av mig

Idag råkade jag ut för något som fick mig att tvivla på om min existens någonsin kommer att leda någon vart. Vi hade biologilektion som måndagens första plåga, och inte nog med det; dagens uppgift involverade en promenad ut på skolgården för att dra upp en växt ur rötterna att senare studera inne i klassrummet.

Det är när man ska ut i naturen och börja böka och stöka som en annan griskulting som jag fullständigt tappar all förståelse för glädjen med biologi. För det första är det ofta tungt att dra upp växter ur jorden, för det andra blir man lerig, för det tredje får man ont när man måste böja sig ner - växtverk (skratta inte ihjäl dig, du har mycket kvar att uppleva).

Av mina 9000 bilder finns totalt noll närbilder på någon representant av Sveriges vackra flora, man måste helt enkelt böja sig för mycket.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: