torsdag 21 juli 2011

Svår ångest vad mjukvara beträffar

Det är inte lätt att köpa mjukvara med begränsade tillgångar. Jag talade nyligen om den fantastiska kombinationsbeställningen man kunde göra som fotograf och aktiv kameraman - att köpa Adobe Photoshop Elements 9 och Adobe Premiere Elements 9 i ett och samma paket! Detta skulle kosta bara lite drygt 950 kr på Amazon med mitt fina Super Free Shipping-erbjudande.


Dock så verkade alla användare missnöjda med Premiere Elements 9. Videoprogrammet gick dels inte att installera och absolut inte att använda om man väl lyckats. Särskilt på nya mac-datorer var det tydligen helt hopplöst.

Jag tog till slut beslutet att beställa bara Photoshop Elements, för ett ca-pris 550 kr. Jag får försöka nöja mig med iMovie vad filmskapande beträffar, men det oroar mig lite att man bara får använda ett videospår i programmet.

Inga kommentarer: