tisdag 5 juli 2011

Fotobloggen återupplivas, men inte gamla Sony

Då tänkte jag börja fotoblogga lite igen, även om det kanske kommer att handla så jättemycket om mitt eget fotograferande. Sony DSC-W40, min lilla kompaktkamera som funnits med mig så länge, kan inte starta upp längre. Sony blev bäst i alla tester vad beträffade mindre, billigare kontaktkameror år 2006 och jag minns hur lycklig jag blev när jag på julaftonen just det året fick honom. Det var snart fem år sedan.


Med Sony har jag varit en riktig äventyrsfotograf, och fotograferat på platser som Egypten, Lettland, Azerbajdzjan och USA, men också utställningar och aktiviteter och fotbollsmatcher. Sony har varit med överallt, och hans livstid bestod av de över 11000 bilderna som han tog om dagarna på dagarna (tack Mads och Hellenius).

Inga kommentarer: