fredag 22 juli 2011

Design av webbsida - en utmaning med två datorer

Som webbutvecklare kan man bli helt galen ibland. Jag utvecklar mina egna hemsidor och designar dem ofta själv med hjälp av mitt eget bildmaterial (är mycket noga med upphovsrättslagen, vågar inte annat). Dock brukar jag använda färdiga mallar. Oavsett vad har min flytt från pc till mac inneburit ett par problem. Och det främsta är att jag fortfarande inte har Photoshop på den här datorn.


Min gamla Toshiba-pc har all rätt i världen att vara sliten. Den har använts sen 2007, säkert fem timmar om dagen, och nu har fläkten börjat säga ifrån. Datorn låter som en tvättmaskin när den arbetar, och det är lite smått irriterande. Särskilt när man måste använda den hela tiden och flytta över nya designer hit och dit. Internet är nämligen olidligt att använda på pc:n så den biten måste jag ta på macen.

Kan inte Amazon skicka mitt mac-Photoshop snart?

Inga kommentarer: