tisdag 19 juli 2011

Facetime - svårt chocktillstånd.

När man ännu inte har hunnit vänja sig vid sin sprillans nya Macbook Pro händer det att man råkar ut för obehagligheter. The Dock, som jag har förstått att ikonmenyn heter (eller gör jag bort mig nu) har för mig fått mindre och mindre ikoner allteftersom jag installerat nya program. Det gör att det är lätt att råka stöta till fel ikon när man ska öppna ett särskilt program.


Min kalender - iCal har jag använt flitigt under mina första dagar som mac-användare, och fram tills idag låg dess ikon i anslutning till Facetime-ikonen, vilken sätter igång webbkameran och öppnar ett fönster där man plötsligt får se sig själv. Efter en vecka på halvlata sommarstället när man inte bryr sig så överdrivet mycket om hur man ser ut kan man få sig en väldig chock av att se sig själv så tydligt som Facetime visar upp sig.

Två gånger har jag nu fått en hjärtattack, så det var dags att flytta Facetime-ikonen till ett annat ställe - mellan två ikoner som jag sällan klickar på!

Inga kommentarer: