onsdag 14 september 2011

För att gå vidare till kompaktkameror ...

För ett par dagar sedan nämnde jag att Prisjakt är en oerhört användbar sida för dig som ska köpa kamera, och jag länkade följaktligen till sidan för systemkameror. Idag går jag vidare till kompaktkameror, och här ser du vilka varianter som är populärast på sidan. Som jag tidigare sagt är det ofta en bra idé att sortera kamerorna efter betyg, för att sedan kolla om det finns några exemplar som passar en prisklass i topp.


Om man nu kollar på listan över kompaktkameror så ser vi faktiskt (ofta ganska anonyma) Panasonic i topp med två kameror som dock kanske ligger lite över mångas prisklass (med tanke på att det är kompaktkameror vi jämför). En liten bit ner hittar vi dock kameror som kanske faller en lite mer i smaken vad pris beträffar - exempelvis Samsung WB650.

Jag är emot att köpa digitalkameror spontant i affären bara för att erbjudandet verkar bra. Alltid surfa in på Prisjakt eller annan lämplig sida innan du gör inköpet. Annars vet du ju faktiskt inte alls vad du får!

Inga kommentarer: