måndag 12 september 2011

Digitalkameror på Prisjakt

Något som blir vanligare och vanligare är att man som konsument av onlinevaror använder sig av "kunskap före köp"-sidor som Prisjakt och Pricerunner inför så gott som varenda köp. Det var det som fick mig att till slut välja att inte köpa en iPhone för 6,000 kr utan en Google Nexus S för 3,000 kr. Det är ett val jag verkligen inte har ångrat.


Prisjakt kan förstås även användas för digitalkameror, och jag blev nyfiken här om dagen. Vilken digitalkamera rankar allra högst på Prisjakt? Här är svaret. Utmärkta Nikon D90 toppar listan, men det är å andra sidan en superkamera som kostar över 17,000 kr. Något som jag brukar göra på sidor som Prisjakt är att först sortera efter betyg, och sedan kolla in priserna. Finns det någonstans här bland de populäraste kamerorna någon variant som passar mig väl.

Prisjakt är en bra sajt, ty de har många användare. Ju fler positiva recensioner, desto större chans att produkten kommer att vara en till belåtenenhet!

Inga kommentarer: