torsdag 24 april 2008

Använd Adobe After Effects och ha skoj

Jag är nybörjare som andvändare av Adobe After Effects och jag fattar knappt baskunskaperna för att skapa effekter för bilder och filmer i programmet. Det man kan göra för att komma igång med detta professionella program är att först och främst ta en titt på några roliga tutorials på Youtube. Detta är min personliga favorit.

Med hjälp av mycket material från min digitalkamera, och mina kunskaper i bildredigering har jag i år fått det ärofyllda uppdrag att skapa en film om skolåret som ska visas sista veckan för hela skolan. Man vill ju inte annat än göra ett bra jobb och om man kunde skapa något riktigt läckert i Adobe After Effects - ja då vore det perfekt. Men min Sony har inte vunnit bäst i test i alla kameratester direkt och jag är lite orolig för särskilt mitt videomaterial, som skulle kunna vara av lite för dålig kvalitet. Å andra sidan försämras sällan bildkvalitet efter en omgång i ett Adobe-program.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: