måndag 31 mars 2008

Skolarbeten med hjälp av bra digitalkamera

Matsmältningssystemet och andningssystemet är vad jag just nu läser om i biologi. Det är makalöst tråkigt, och nu ska vi dessutom göra ett projekt där vi tar upp ett ämne som relaterar till något att de båda systemen. Ännu mer makalöst tråkigt.

Som tur är råkar jag äga videoskaparprogrammet Adobe Premiere Pro, en bra digitalkamera, och ett arkiv fullt av filmer tagna med min Sony DSC-W40. Då jag är distanslöpare har jag valt ämnet "håll" och hur man råkar ut för det när man springer (stickande smärta i magen). Detta ska jag göra genom att skapa en film där jag med visuella effekter ska visa exakt hur det går till när smärtan uppkommer. En perfekt idé helt enkelt...som förmodligen kommer sluta i något mycket sämre än väntat, då filmskapande tar tid, och biologi är för tråkigt för att ägna för mycket tid åt...men ändå...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: