torsdag 6 mars 2008

Konsten att inte överanvända sin digitalkamera...

...är en konst som jag tyvärr inte behärskar. I många kulturer är det oförskämt att ta bilder på folk utan att fråga om lov, vilket ibland gör det tufft för mig som skolfotograf på en internationell skola. Det värsta är att om man frågar så får man ofta ett nej, varför jag ganska snabbt gav upp det.

Jag har med andra ord att välja mellan en tråkig skolkatalog av en mesig digitalkamera fotograf, eller en snygg, bra och rolig skolkatalog, av en hänsynslös och skicklig digitalkamera fotograf. Jag väljer det sistnämnda alternativet - det blir roligare så. Jag hoppas för all del att du som går omkring med en bra digitalkamera inte är omgiven av tråkmånsar...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: