onsdag 5 mars 2008

Föreviga varje sekund av ditt liv med digitalkamera

Min kusin blev mamma idag, något som naturligtvis gör den femte maj 2008 ett väldigt speciellt datum för hela hennes familj. Jag har länge tänkt att den dagen jag skaffar barn, om det nu någonsin händer, ska jag genast ta ett vackert kort med en extremt bra digitalkamera (just nu har jag inte råd med en) och rama in bilden och sätta den på väggen. När mitt barn fyller ett år ska jag ta en ny, och sätta den bredvid, osv. Detta så alla kan följa hans/hennes utveckling lika väl som jag själv.

Sen älskar jag att föra statistik, så under alternativt över bilden ska det stå skrivet längd, vikt, vad den lille har lärt sig under året osv. Jättetöntigt tycker säkert många. Det är faktiskt lite töntigt. Min stora poäng med detta inlägg är helt enkelt att det bästa sättet och minnas härliga stunder är att ta kort på dem. Man behöver inte ha någon digitalkamera som vunnit 18 kameratester för detta - man behöver bara kunna klicka rätt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: