söndag 9 mars 2008

Att skapa minnen - gör en bok med dina digitalkamera bilder

I min lust att göra ingenting idag kom jag på mig själv med att sitta och glo i gamla fotoalbum. Album fulla med bilder på mig som nyfödd, på den tiden då man inte såg ut som torkad spillolja i ansiktet. Med en bra digitalkamera och lite fantasi kan det vara ännu roligare att skapa minnen av bilder idag...

Jag kan ha tagit upp det här programmet tidigare, hur som helst - Adobe InDesign är ett makalöst bra program för dig som vill skapa dina egna bildcollage. Fixa bakgrunder, klipp bilder, skriv kommentarer och allt sådant där. Skapa en hel bok av bilder, och skicka sedan de färdiga filerna för tryckning. Det kostar säkert en del, men minnen kostar. Adobe InDesign vinner Bäst i Test av mig som designer! Jag har dock inte prövat något annat program...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: