måndag 17 november 2008

Glädjens vecka är var fjärde vecka

Inte nog med att jag ska på Dramaten på tisdag och se på Hamlet, jag har dessutom magisk sovmorgon till klockan 10.10 imorgon. Det gör att jag kan sitta här kl ett på natten utan att känna att jag kommer förlora särskilt mycket sömn - det händer inte ofta det!

Hur är det med mattekunskaperna, måste jag fråga. Matten kan ju vara en dans på rosor i flera gymnasieprogram, men internationella programmet IB bjuder inte upp till dans. Dock har jag haft mycket matte under min tid på amerikanska internationella skolan i Bratislava och jag kan det mesta som vi gör. Det vilar dock en förbannelse över mig - jag kan inte få MVG på matteproven, jag lyckas alltid samla ihop tillräckligt med slarvfel för att förhindra det.

Medans jag lyckades utmärkt på tre av de fyra sista komplicerade uppgifterna på provet lyckades jag ställa till det för mig under de enklare delarna. Provet jag fick tillbaka i fredags innehöll följande favoriter:

2x+4x=8x
-4-6=-12

samtidigt som fråga 10b, som var en viktig flerpoängsfråga, helt glömdes bort! Jag missade den på något fullkomligt outgrundligt vis.

Mycket tal om skolan, lite om kameror. Gymnasiet tar upp mycket tid, men man kan ju alltid kombinera skolan med hobbies, vilket jag hade utmärkta exempel på särskilt i våras. Vi får se om det kommande Biologi-projektet erbjuder några möjligheter att återigen starta Adobe Photoshop Elements och kanske ta lite bilder med gamla goda Sony igen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: