fredag 21 november 2008

Din skicklighet som fotograf kan göra dig gott

Jag är född och har bott hela mitt liv (så när som på två år) i Uppsala. De flesta har UNT (Uppsala Nya Tidning) som morgontidning där jag gärna läser sporten, serierna, och sen kanske något av det andra också, om det skulle råka bli någon tid över.

Hur som helst innehöll dagens upplaga ett mycket trevligt inslag i form av ett uppslag fullt av digitala bilder, samtliga kandidater till priset för någon sorts fotografi-tävling. Själv var jag särskilt imponerad av en ensam anka på vattnet, som i kombination med solnedgången skapat ett flammande rött ljust så att det närmast såg ut som att vattnet stod i lågor. Hade jag varit jury hade den lycklige människa som lyckats ta fotot genast fått hoppa upp på prispallen.

Får du till en riktigt bra bild någon gång: Ställ upp i någon tävling, de finns överallt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: