måndag 18 augusti 2008

Ny skola, nya rutiner...

Jag börjar nu på en ny skola då jag har flyttat tillbaka till Sverige. Detta innebär två betydande förändringar för Digitalkamera:

1. Jag är inte skolfotograf längre
2. Jag kommer inte att arbeta med fotoredigering en timme om dagen längre, kanske inte alls.

Jag kommer helt enkelt inte använda digitalkameran lika mycket som tidigare i karriären. Men förhoppningsvis kan det ändå dyka upp nya rön, idéer och åsikter här på Digitalkamera. Sommarlovet är nu slut för min del och imorgon inleder jag mina gymnasiestudier på kanske lite för hög nivå för mig. Jag har haft utmärkta betyg de två senaste åren på grund av perfekta lärarrelationer (inte att missuppfattas), och nyss läste jag att på den linjen jag har valt får vi inte betygen från våra lärare utan våra arbeten skickas utomlands för rättning och jämföring. Därmed dog min gymnasietaktik på ett mycket tragiskt manér.

En viss Mr Dissell som var min biologilärare förra året var så att säga "osmörbar", vilket omöjliggjorde bra betyg utan hårt arbete. Jag trivdes inte med det. Nu kommer det krävas hårt arbete i alla ämnen! Blotta tanken får mig att ramla av stolen, svimma och dö.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: