måndag 25 augusti 2008

Främmande fågel flyger fel - finn fem fristäder

Här om dagen flög en liten förvirrad fågelunge in genom vår balkongdörr och in i vardagsrummet. Äh, jag vet inte om det var en fågelunge eller bara en liten fågel. Stenkoll på fåglar har man ju aldrig haft, skolfotograf inte fågelfotograf. Ack om man ändå kände dig, sparv.

Ändå känner jag lite med flygfäet. Jag inledde liksom de flesta mina skolstudier senaste veckan. Aningslöst gav jag mig in i en värld där det bara finns en väg tillbaka, samma väg. Men för mig var det något ont väsen som hade oförskämdheten att stänga och låsa min balkongdörren. Jag är fångad av min egen dumhet.

Det finns fem ställen att söka skydd under dessa svåra tider:

1. Skolkafeterian! Inte hade man väl kunnat drömma om att kaffe för tre kronor koppen kunde vara så gott.

2. Matsalen! Efter att ha bott ett par år utomlands begriper man hur god den svenska skolmaten egentligen är.

3. Under sängen

Oj, det var visst bara tre. Bäst i test när det gäller matte blir jag heller aldrig.

Digitalkamera, ack och ve, får inte följa med och sällskapa mig och lindra min cellskräck.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: