torsdag 13 mars 2008

Johnny English - vad nytta en digitalkamera kan göra

Jag har en fullkomligt galen biologilärare som vill allt annat än elevernas bästa. Han njuter av stress och suger i sig varje sekund av en provskrivning, där samtliga elever blir panikslagna av allt som ska besvaras på ynka 40 minuter.

Idag hade vi biologiprov, efter ångest i två veckor. Det spelar ingen roll hur mycket man pluggar, man fattar inte ett fattigt dutt av frågorna i vilket fall. Därför har jag nu tagit ett stadigt grepp om den bästa digitalkameran för mig enligt mig - och tagit en bild av min biologilärare. Denna bild har jag nu satt upp på väggen hemma som en darttavla. Träffar man näsan får man 10 poäng, öga 20 poäng (50 poäng bonus om båda två) samt 150 poäng om man med tre pilar lyckas "sy ihop" munnen på honom. Jättekul, och allt jag behövde var en bra digitalkamera köpt efter att ha kollat igenom ett par kameratester, samt en okej skrivare. Pröva! Idén kommer från filmen Johnny English.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: