fredag 29 februari 2008

Yrket som skolfotograf innebär privilegier

En så kallad "Talent Show" avslutade veckan där jag för tillfället utbildar mig. Jag fick stå ut med allt från ostämda flöjter till vasst (och starkt) "sjungande" koreaner utan vare sig tonsinne eller förmåga att förstå deras avsaknad av tonsinne.

Men det är ändå något speciellt med att alltid få den bästa platsen i aulan - längst fram i mitten, och man har alltid något att göra under alla sjudundrande tråkiga framträdanden - då man är utrustad med människans bästa vän - en riktigt bra digitalkamera. Med digitalkameror kan man ha hur kul som helst, och den vanligaste frasen jag får höra på min skola är förmodligen "Stop taking picures" eller "delete (eventuellt "erase") that one". Det är en del av tjusningen. Skolans digitalkamera är dessutom den bästa digitalkameran jag hittills har använt, och jag har genomgått en hel del kameratester.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: