onsdag 20 februari 2008

Använder du rätt Mode vid rätt tillfälle?

Nu har vi här det engelska ordet "Mode" som jag inte har någon bra svensk översättning på. Hur som helst så vet alla vad jag pratar om när jag påstår att det finns olika sätt att fotografera på, inställningar som du kan fixa på din digitalkamera. Ofta finns dessa som små ikoner, med ett ansikte för porträtt, en löpare för bilder med rörelse, en måne för bilder vid mörka tillfällen och så vidare.

Här hittar du en utmärkt guide som hjälper dig att lära känna dessa "Modes" på din digitalkamera, och när var och en gör sig bäst. Imorgon ska jag för övrigt till Alperna och skida, med andra ord; det är dags för min "Snow Mode", en mode som blivit allt vanligare på digitalkameror.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: