söndag 25 maj 2008

Att våga ta för sig framför kameran

Det här inlägget kommer inte riktigt ha någonting att göra med digitalkameror. Vill ni hitta den bästa digitalkameran 2008 så får ni leta någon annanstans. Letar ni efter hökvalitativa guider eller kameratester är inte det här heller rätt sida.

Skådespelare och musiker har en förmåga som många saknar - att bjuda på sig själva framför kameran. Om jag hör någon sjunga någon rolig ramsa eller sång eller liknande brukar jag vilja att denne gör om detta framför min digitalkamera för ett videoklipp. Hittills har ingen gått med på det. Ni förstår nog inte riktigt vart någonstans jag vill med det här inlägget, men jag såg just Björn Gustafsson presentera Sveriges röster i Eurovision Song Contest och jag är så nöjd med honom. Björn gjorde parodi av hela, larviga röstningsprocessen och la in de så kallade "pustlustiga hälsningsfraserna" som varenda presentatör så töntigt ständigt tillämpar. "Hola Belgrad" fick i alla fall mig att ramla av stolen, för att inte tala om när han stammade fram "Bosnia-Hercegovina". Tack, Björn!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: