onsdag 7 maj 2008

Att minnas hur bra vi har det

Vad säger ni om jag säger Azerbajdzjan? Ni tänker förmodligen - Land? Asien? Fattigdom? Dåligt Vatten? Smutsigt? Öken? Sjukdomar?

Jag kan meddela att om era tankar tar sådana vägar, så är ni helt på rätt spår. Med min trogna digitalkamera och en toktung väska styrde jag mot Azerbajdzjan, i västra/centrala Asien, norr om Iran. Det första som slog mig var hur smutsigt allting var. Skräp i varenda gatuhörn (och inte bara i hörnen), och en massa sand som blåser upp i ens ögon. För att föreviga detta tog jag naturligtvis en massa bilder med min sony, och med hjälp av dessa kan man dela med sig av en värld som inga (åtminstone av mina) släktingar känner till. Vattnet var inte ens bra nog att blöta tandborsten med. Det är genom digitalkameror och videokameror som vi får ta del av dessa platser som få någonsin får möjligheten att se på plats.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: