tisdag 21 december 2010

Att skapa med bild-, video- och ljudmaterial ...

...är bland det roligaste man kan göra som människa. Ingen diskussion om saken. När man en gång införskaffat dyra program såsom Nero, Adobe Premiere Pro, Allok Video Converter och så vidare, så måste man ju använda dem också!

Jag var på luciadagen med vid en konsert på Uppsala konserthus. Denna spelades in och fotograferades, och dessutom gjordes en mickbaserad ljudupptagning. Min plan är att mixa videoklippet med den bra ljudinspelningen i Adobe Premiere, och sedan bränna den till DVD i Nero. Denna ska sedan distribueras till alla som medverkade i konserten.

Jag jobbade mycket inför konserten med att skriva körarrangemang och manus till ett spex. Ju fler DVD:er jag skapar desto mer förevigat blir mitt arbete. Och jag har roligt på kuppen.

Hur går det med julklappsinköpen? Kompaktkamerorna är billiga nu! Läs under "tester".

Inga kommentarer: